400 î.Hr.
|
Această ilustrație prezintă un dispozitiv de amplificare a sunetului în Domul lui Dionysos, o temniță în Sicilia construit de către Dionysos aproximativ 400 î.Hr.. Acesta a fost folosit pentru a transfera sunetul de la temniță până la camera portarului, printr-un arbore de pe munte. Potrivit lui Goldstein Probleme ale Surzilor , acest amplificator de sunet permis portarul a fi informat cu privire la planurile de salvare de prizonieri.
|
|
1648
|
John Bulwer a scris despre educatia surzilor si limbajul semnelor
|
|
1650
|
Kircher (1602-1680) savant, matematician si filozof german vorbeste in cartea sa "Musurgia Universalis" despre proteze auditive ( vorbind trompeta )
|
|
~
|
Tubus Cochleatus," o trompeta ureche timpurie, ca ilustrat în: Athanasius Kircher Phonurgia nova sive conjugium mechanico-physicum artis & naturae paranymta phonosophia concinnatum. Kempten: Rudolph Dreherr, 1673. (p. 131).
|
|
Trompete urechi, așa cum este ilustrat în: Atanasie Kircher a Phonurgia Nova sive conjugium mecano-physicum artis & naturae paranymta phonosophia concinnatum . Kempten: Rudolph Dreherr, 1673. (p 160.).
|
|
"Elipsa Otica," una dintre cele mai vechi ilustrații de un dispozitiv de audiere, de la: Atanasie Kircher a Phonurgia nova sive conjugium mecano-physicum artis & naturae paranymta phonosophia concinnatum . Kempten: Rudolph Dreherr, 1673. (p 160.).
|
|
~
|
Această ilustrație arată cum un sunet este amplificat de o constructie in forma de cupola si apoi transmis la un punct indepartat in cladire. Ilustrat în: Athanasius Kircher Phonurgia nova sive conjugium mechanico-physicum artis & naturae paranymta phonosophiaconcinnatum. Kempten: Rudolph Dreherr, 1673. (p. 158).
|
|
~
|
Imaginea arată cum o persoană într-o cameră în interiorul unei clădiri ar putea trage cu urechea ascultandu-i pe oameni ce vorbesc în stradă prin intermediul unui receptor de sunet.
Casa cu trâmbițe așa cum este ilustrat în: Atanasie Kircher a Phonurgia Nova sive conjugium mecano-physicum artis & naturae paranymta phonosophia concinnatum . Kempten: Rudolph Dreherr, 1673. (p 162.).
|
|
~
|
Ilustraţia arată cum muzica fiind jucata în interiorul unei clădiri este transmis si celor din afara.
O cupolă colectează sunete de muzică, care sunt transmise prin tub în afara casei, așa cum este ilustrat în: Atanasie Kircher a Phonurgia Nova sive conjugium mecano-physicum artis & naturae paranymta phonosophia concinnatum . Kempten: Rudolph Dreherr, 1673. (p 143.).
|
|
~
|
Această ilustrație prezintă modul în care sunetul ar putea fi reflectată de pe un obiect (în acest caz, o cladire), si auzit de cineva care a fost în imposibilitatea de a vedea sursa sunetului.
Sunetul care se reflectă, așa cum este ilustrat în: Atanasie Kircher a Phonurgia Nova sive conjugium mecano-physicum artis & naturae paranymta phonosophia concinnatum . Kempten: Rudolph Dreherr, 1673. (p 120.). Bărbatul din dreapta (H) aude sunetele de la omul de pe stânga (E), care sunt reflectate de pe clădire (O).
|
|
1713
|
De tuba stentorea se concentrează pe amplificarea și transmiterea sunetului.
Aparatul din ilustratia stânga este similar cu un instrument muzical. Ilustrația din dreapta este un dispozitiv de amplificare a sunetului.
(Ilustrație din Christoph Stephanus Kazaver lui De tuba stentorea: Germ. Das Sprach Rohr. . . praeside Dn. M. Ioh. Henrico Mullero.. . / publico eruditorum examini subjiciet Christoph. Stephanus Kazaver. Altdorf: Typis Iod. Guil. Kohlesii, 1713. (p. 10).)
Ilustrația din dreapta este un dispozitiv de amplificare a sunetului.
(Ilustrație a unui dispozitiv de amplificare a sunetului de la Christoph Stephanus Kazaver lui De tuba stentorea: Germ. Das Sprach Rohr. . .praeside Dn. M. Ioh. Henrico Mullero. . . / publico eruditorum examini subjiciet Christoph. Stephanus Kazaver. Altdorf: Typis Iod. Guil. Kohlesii, 1713. (p. 11).)
|
|
1757
|
Jorisson, un comerciant german în vârstă, "redescoperă" conducția osoasă ca un aparat auditiv. Jorissen stătea lângă un clavecin atunci când, in timp ce se odihnea pipa din gura lui a atins accidental clavecinul. Cu aceasta ocazie a descoperit că, putea auzi muzica clavecinului mai tare si mai clar. Observațiile lui Jorrison au făcut obiectul unei disertații medicale inaugurat de fiul său, Joannes Jorrison, publicat la Halle în 1757
În 1757, Joannes Jorrison a descris modul în care tatăl său cu auzul greu a folosit conducția osoasă pentru a conversa. Jorrison a putut auzi cuvintele vorbite în cazul în care vorbitorul a avut un capăt de o bucată de lemn de esenta tare între dinți în timp ce Jorrison a avut loc celălalt capăt între dinți.
|
|
~
|
Spre sfarsitul anilor 1700 aparatele auditive erau in forma de palnie sau de con, denumite "trompeta ureche". Cele mai populare erau: trompeta Townsend, trompeta Reynolds, trompeta Daubeney.
Trompetele acustice au fost probabil, prima incercare a omului de a face fata problemelor de auz. In timpurile preistorice, trompete de auz au fost pur si simplu coarne scobite de vaci, berbeci sau alte animale. Versiunile mai tarziu erau din lemn si metal si au urmat aceleasi contururi generale ca cele ale coarnelor naturale.
In secolele ulterioare, omul a continuat sa rafineze trompetele. Experimentarea cu proprietatile acustice ale materialelor, cum ar fi argint, coaja, corn, carapace de broasca testoasa si cel mai recent, din material plastic.
|
|
Dacă aveți nevoie de aparat auditiv CLICK AICI https://www.aparatul-auditiv.ro/
VA CONTINUA
|